Финансии 16.08.2023 10:56

РЕКОРДНА ПОСЕТЕНОСТ, АСТРОНОМСКИ ЦЕНИ: ЕВЕ ЗОШТО ХРВАТСКА Е ПРЕСКАПА ВЕЌЕ И ЗА ГЕРМАНЦИТЕ

РЕКОРДНА ПОСЕТЕНОСТ, АСТРОНОМСКИ ЦЕНИ: ЕВЕ ЗОШТО ХРВАТСКА Е ПРЕСКАПА ВЕЌЕ И ЗА ГЕРМАНЦИТЕ

Во Хрватска поскапеа сместувањето, рестораните, намирниците и се останато. Веќе подолго време земјава бележи постојан пораст на цените и се чини дека нема крај.

Економијата на Хрватска продолжува да се бори со тековната енергетска криза и инфлација, достигнувајќи го врвот од 13,5% во ноември 2022 година, што неизбежно доведе до општ пораст на цените. Дополнителната валутна транзиција кон еврото на 1 јануари 2023 година се случи во неповолно време.

Сепак, резултатите од туризмот се, исто така, рекордни. Хрватска забележала над 11,5 милиони пристигнувања и речиси 57 милиони ноќевања во првите седум месеци од годината од јануари до крајот на јули. Ова претставува зголемување на пристигнувањата за 10 отсто и пораст на ноќевањата за 4 отсто во споредба со истиот период минатата година, што ги изедначува резултатите во пристигнувања и ноќевања со истиот период во 2019 година, се вели во соопштението на Хрватскиот туристички завод.

НАЈПОСЕТЕНИ – ДУБРОВНИК, РОВИЊ, СПЛИТ…

Најмногу ноќевања во првите седум месеци имало во Ровињ, Дубровник, Пореч, Умаг и Сплит.Најмногу ноќевања во јули оствариле гостите од германскиот пазар (5,1 милиони ноќевања), словенечкиот пазар (3,8 милиони ноќевања), хрватскиот пазар (3,3 милиони ноќевања), чешкиот пазар (2,1 милиони ноќевања), полскиот пазар (2 милиони ноќевања), и австриски пазар (1,9 милиони ноќевања).

Покрај жителите на Хрватска, кои се шокирани од тоа колку се поскапело, и туристите многу брзо ги забележале истите тие хрватски поскапувања.
Цените за речиси се значително пораснаа во последната година, а германските медиуми веќе извесно време ја следат ситуацијата. Бројни странски медиуми веќе во неколку наврати донекаде зборуваа за хрватските поскапувања и за астрономските суми пари што требаше да ги издвојат за сите видови услуги.

Германските медиуми досега објавуваа наслови како: „Хрватска: довчерашниот рај за годишни одмори – поскапе“. Неодамна германскиот портал Kroati.de направи подетална анализа на состојбата на хрватското јадранско крајбрежје.

Помеѓу другите методи, порталот спроведе анкета на својот канал TikTok и праша дали Хрватска станала скапа, на што 81 отсто од 700 корисници одговориле потврдно. Порталот наведува дека хрватските поскапувања особено на гастрономската сцена се резултат на инвестициите во инфраструктурата, како и на зголемените трошоци и пристапот на Хрватска во еврозоната што се случи на 1 јануари оваа година.

Посетата на ресторан стана ретко луксузно искуство за многу локални жители поради прилично лудата политика на цени. Германски РТЛ пишува дека цените се „изнудувачки“, а топка сладолед на некои места во Хрватска чини и до пет евра, а забележуваат дека и рестораните поскапуваат. Како резултат на тоа, повеќето бизниси со седиште во туристички области работат само во летните месеци, што пак влијае на цените.

Иако некои бизниси имаат корист од хрватските покачувања на цените на краток рок, многу потрошувачи сè уште се борат да бидат во чекор со зголемените трошоци. Затоа, останува да се види натамошниот развој на оваа индустрија во наредните години – се наведува во анализата на споменатиот германски портал.

Што се однесува до сместувањето, порталот наведува дека во некои случаи на луѓето им се наплаќало и до 50 отсто повеќе од минатата година, а тоа е без никакво значително подобрување во понудените услуги.

Ова ненадејно прилагодување на цената резултираше со чувство на зачуденост и го оправда незадоволството на многу туристи. Иако првите месеци од 2023 година беа добро резервирани за шпицот на летната сезона (јуни до септември), хрватските зголемувања на цените доведоа до бран откажувања. Ова потоа доведе до недоволно искористување на сместувачките капацитети до 10% во споредба со минатата година. Како одговор на ова, многу станоиздавачи остро ги намалија цените за сместување на краток рок за да ги поправат празнините што ги имаа во резервациите – пишува порталот.

Исто така, беше наведено дека многу прехранбени производи се многу поскапи во Хрватска отколку во Германија или Австрија, а сето тоа заедно доведува до, според Kroati.de, „тренд на емиграција што ќе продолжи да се зголемува“, пренесува Вечерњи лист.

ХРВАТСКА ДУРИ 77% ПОСКАПА ВО СПОРЕДБА СО 2019

Туристите, пак, повеќе не ја гледаат Хрватска како евтина дестинација за одмор, а сега ќе бараат на друго место други поевтини алтернативи. Оние кои планираат одмор во Хрватска треба да носат повеќе пари со себе, советува RTL.de, бидејќи Хрватска е на прагот да стане летна дестинација само за богатите.

Поради убиствената комбинација на инфлација, пристапот на Хрватска во еврозоната и деловните одлуки на компаниите во туристичкиот сектор, овој јули, цените во туризмот пораснаа за цели 77 отсто во споредба со годината пред пандемијата од 2019 година. Добиена е оваа шокантна бројка откако беа толкувани бројките на Даночната управа за фискализирани сметки/фактури издадени во текот на првиот месец од шпицот на туристичката сезона.

Дури 1,18 милијарди евра може да се види како вкупен износ на фискализирани сметки издадени во дејностите сместување, подготовка и послужување храна, наспроти 666 милиони евра заработени со овие две активности во јули 2019 година, на приближно ист број издадени сметки .
Кога јули 2022 година е вклучен во табелата, всушност можеме да видиме дека минатата година имавме поголем скок на цените од оваа година, но во 2023 година, сè уште е двоцифрен растот. Тој двоцифрен раст е повисок од 20 отсто во сегментот сместување, кој поскапе за 85 отсто само во последните четири години, додека оние кои работат во угостителството и угостителскиот сектор фискализираа 70 отсто повеќе овој јули отколку што направија во минатото. истиот месец 2019 година.

Хотелиерите најавија просечен пораст на цените за 10 отсто уште во текот на пролетта, врз основа на анкетите спроведени во раните фази на резервациите. Главната причина беше континуираниот раст на трошоците во сите области, вклучително и енергијата, која вообичаено е на врвот на листата на трошоци, со учество од околу 56 отсто, по што следат трошоците за работна сила, кои учествуваат со околу 30 проценти и кои продолжија да растат во текот на целата година.

Хотелиерите предвидуваа најголем пораст на трошоците во сегментот на храна и пијалаци, но се предвидуваше и раст на побарувачката, што требаше да генерира повеќе приходи. Резултатите од хотелското работење во првата половина од годината покажуваат дека приходите пораснале повеќе од физичките показатели во бројот на ноќевања, благодарение на растот на цените.

Иако нема посебни бројки за поскапувањата во приватниот сектор за сместување, агенциите на почетокот на летото предупредуваа дека цените поскапеле за 40 до 50 отсто, што лесно може да резултира со пад на побарувачката.

Судејќи според досегашните неофицијални бројки за бројот на ноќевања, туристичкиот сообраќај од околу 30 милиони ноќевања во јули е приближно на ниво од рекордната 2019 година. Имаше и предупредувања за значително зголемување на цените на угостителските и угостителските услуги што може да влијае на побарувачката. Така, во јули, бројот на сметки издадени во кафулињата и рестораните беше малку поголем од истиот период минатата година, а само малку помал од 2019 година, кога можеше да пие и јаде по значително пониски цени.