Актуелно 27.10.2023 08:56

Не дозволувајте да ве измамат – ја намалуваат грамажата, ама не и цената

Не дозволувајте да ве измамат – ја намалуваат грамажата, ама не и цената

Потрошувачите во Европа, вклучувајќи и оние во Македонија, се соочуваат со неправедна производствена и трговска практика која на еден остроумен начин им ги влече парите од нивните џебови.

Имено, многу производи кои се продаваат по стара и непроменета цена имаат намалена тежина, што значи дека потрошувачите добиваат помалку за своите пари, а ретко кој ја забележува ваквата промена.

На пример, детските кашички кои лани тежеле 200 грама, сега тежат само 180 грама, но се продаваат по истата цена. Истото се случува и со пастите за заби, чоколадата, млечните производи и други артикли. Ова е начин на кој производителите и трговците се обидуваат да компензираат за зголемените трошоци на сировините и транспортот без да ги известат потрошувачите.

Економските експерти со коишто разговаравме велат дека ова е класична измама и манипулација со потрошувачите.

„Потрошувачите мислат дека купиле ист производ, а всушност не е тоа така. Ова е начин на кој се намалува квалитетот на животот на луѓето и се зголемува инфлацијата. Потребно е да има законска регулатива која ќе ги заштити потрошувачите од оваа практика и ќе ги обврзе производителите и трговците да ги наведат промените во тежината и цената на производите”, вели нашиот соговорник.

Една од жртвите на оваа измама е Драгица Беловска, 36-годишна скопјанка која живее во населбата Аеродром.

Таа вели дека неодамна забележала дека омилената супа на нејзините деца веќе не е за 4 чинии, туку за едвај 2 чинии, а цената е непроменета.

„Секогаш купувам супи од еден ист бренд за моите две деца. Тие ги обожаваат супите со пилешко месо и со зеленчук. Но пред неколку дена, кога го отворив пакетчето, видов дека има помалку супа од вообичаеното. Погледнав на етикетата и видов дека тежината била намалена од 80 на 60 грама.

Цената беше истата – 50 денари. Почитав дека тоа е нов рецепт, но не ми се допадна. Супата беше бледа и без вкус. Моите деца не ја сакаа. Јас сум разочарана и лута. Ова е измама и нефер однос кон потрошувачите. Нема да купувам повеќе супи од тој бренд”, вели Беловска.

Таа додава дека не е единствената која се соочила со овој проблем.

„Имам пријателки кои ми рекле дека истото се случува и со други производи. Некои чоколади, пасти за заби, млечни производи, сите имаат помала тежина, а иста цена. Ние како потрошувачи треба да бидеме внимателни и да гледаме што купуваме. Исто така, треба да бараме од надлежните институции да го спречат ова и да ги казнат оние кои нè манипулираат”, вели таа.