Авиокомпаниите на Групацијата Луфтханза ќе вклучат дополнителен надомест до 72 евра во цената на билетот од следната година за покривање на трошоците воведени со системот за тргување со емисии на ЕУ и овластувањата за одржливо воздухопловно гориво (SAF), објави во вторникот германската авиокомпанија.
„Групацијата нема да може да г поднесе зголемените дополнителни трошоци кои произлегуваат од регулаторните барања во наредните години“, соопшти Луфтханза, а пренесува Политико.
Доплатата се однесува на резервираните карти од 26 јуни со поаѓања од европските земји; и ќе се движи од 1 до 72 евра во зависност од дестинацијата.
Групацијата Луфтханза, покрај истоимената авиокомпанија, ги вклучува и Јуровингс, Свис, Аустријан и Брисел ерлајнс. Групата рече дека дополнителниот надомест ќе ги покрие трошоците за воздухопловниот ЕТС, мандатите на САФ (кои треба да стапат на сила следната година) и шемата за намалување на емисиите на ОН. Се наѕира и можноста за нов данок на керозинот.
Групата долго време се жали на дополнителните трошоци наметнати на европските авиокомпании со регулативите на ЕУ и националните даноци. Еден од овие трошоци е обврската за издавање одржливо воздухопловно гориво (SAF), кое се добива од биомаса и ги намалува емисиите на јаглерод диоксид. Според податоците на Групацијата Луфтханза, SAF моментално чини три до пет пати повеќе од керозинот добиен од фосилно гориво, додека PtL – вид одржливо гориво – е до десет пати посап.
Ова ќе доведе до тоа цените на билетите на европските авиопревозници да бидат неспоредливо поскапи во споредба со авиокомпаниите кои не се членки на ЕУ.
„Лет на Луфтханза од Мадрид со попатна станица во Франкфурт до Шангај и назад ќе чини околу 220 евра повеќе во 2035 година“, се вели во неодамнешниот документ на Групацијата Луфтханза, додека истото патување со авиокомпанија надвор од ЕУ преку Истанбул ќе чини само 40 евра поскапо од денес.