Живот 09.11.2023 15:12

Coca-Cola и Nestle обвинети за лагата дека пластичните шишиња „100% се рециклираат“

Coca-Cola и Nestle обвинети за лагата дека пластичните шишиња „100% се рециклираат“

Coca-Cola, Danone и Nestle се обвинети дека лажеле кога тврделе дека нивните пластични шишиња се „100% рециклираат“. Европската организација на потрошувачи (BEUC), поддржана од еколошките групи Client Earth и Environmental Coalition on Standards (Ecos), поднесе правна жалба до Европската комисија.

Се фокусира на тврдењата на фирмите дека пластичните шишиња за вода за еднократна употреба што ги снабдуваат се или 100% рециклирани или 100% шишиња за рециклирање.

Но, BEUC тврди дека ова е погрешно бидејќи шишињата никогаш не се направени целосно од рециклирани материјали. Се вели дека капаците не можат да се прават од рециклирани материјали според правото на ЕУ, етикетите ретко се направени од рециклиран материјал и додавањето нерециклирана пластика на телото е вообичаена практика.

Организацијата додаде дека употребата на зелени слики или брендирање за многу шишиња вода низ Европа, исто така, ги доведува во заблуда потрошувачите.

Исто така, рече дека терминот „100% може да се рециклира“ е двосмислена бидејќи рециклирањето зависи од многу фактори како што е достапната инфраструктура за собирање материјал; ефективноста на процесот на сортирање; или соодветни процеси на рециклирање.

BEUC ја поднесе жалбата до Комисијата, како и до мрежата на органи за заштита на потрошувачите (CPC), повикувајќи ги да започнат истрага.

Урсула Пахл, заменик генерален директор на BEUC, рече: „Без разлика дали станува збор за купување нова облека, отворање банкарска сметка или купување шишиња со вода, потрошувачите сè повеќе сакаат да го направат најодржливиот избор и да бараат веродостојни информации за тоа.„Сепак, тие се бомбардирани со неточни и измамнички тврдења, па не знаат на кое тврдење или етикета да му веруваат. Користењето на тврдењата за „100% рециклирано/рециклирано“ или прикажувањето слики од природата и зелените визуелни слики кои инсинуираат дека пластиката е еколошка, ги доведува во заблуда потрошувачите“.

Таа додава: „Такви тврдења, сепак, може да се најдат на многу шишиња со вода што се продаваат низ Европа. Проблемот е што нема гаранција дека ќе биде целосно рециклирано откако ќе се најде во корпата. Ова еколошко замајување мора да престане“.

Џастин Вилкс, извршен директор на Ecos, рече: „Креаторите на политики мора да постават јасни правила за рециклирана содржина што се спроведуваат со стандардизирани, сигурни методологии, ставајќи крај на Дивиот Запад на зелените претензии“.

Роза Причард, адвокатка за пластика во ClientEarth, рече: „Реалноста е дека пластиката за една употреба не е ниту кружна, ниту одржлива.

„Рециклирањето никогаш не може да го достигне обемот на пластика произведена на нашата планета. Компаниите се во единствена позиција да го променат начинот на кој ние трошиме, но во моментов овие тврдења – за кои сметаме дека се погрешни – им отежнуваат на потрошувачите да направат добри избори за животната средина“.

Портпаролот на Coca-Cola Велика Британија рече: „Работиме на намалување на количината на пластична амбалажа што ја користиме и инвестираме да собираме и рециклираме еквивалент на пакувањето што го користиме. „Ние пренесуваме само пораки на нашето пакување што може да се поткрепат, со јасно прикажани сите релевантни квалификации за да им овозможиме на потрошувачите да направат информиран избор. Некои од нашите пакувања носат пораки за подигање на свеста за рециклирање, вклучително и дали нашите пакувања се рециклираат и дали се направени од рециклирана содржина“.

Тој додаде: „Имаме амбициозна цел да собереме и рециклираме шише или лименка за секое продадено до 2030 година и поддржуваме добро дизајнирани шеми за враќање на депозитите низ Европа за кои знаеме дека можат да ни помогнат да го вратиме нашето пакување.

Портпаролот на Danone соопшти: „Во Danone, ние силно веруваме во кружноста на пакувањето и ќе продолжиме да инвестираме и да ја водиме кампањата за подобра инфраструктура за собирање и рециклирање заедно со нашите партнери. Исто така, постигнавме вистински напредок на нашето патување кон намалување на паралелната употреба на пластика за еднократна употреба и девствена пластика (-10% во апсолутна од 2018 година)“.