Економија 17.11.2023 10:58

Двонеделната шопинг атракција „Двојна 11“ сведочи за робусното закрепнување на потрошувачката во Кина

Двонеделната шопинг атракција „Двојна 11“ сведочи за робусното закрепнување на потрошувачката во Кина

Член на персоналот во логистичко претпријатие во Бинжу, провинцијата Шандонг во источна Кина, 11 ноември 2023 година. (Фото: Чу Баоруи/Ксинхуа)

Охрабрувачкиот раст на над двонеделната шопинг екстраваганција „Double 11“ сведочи за робусното закрепнување на домашниот потрошувачки пазар во Кина.

Групацијата Taobao и Tmall на Alibaba во неделата соопшти дека забележала раст на бруто вредноста на стоката (GMV), бројот на нарачки и трговци-учесници од година во година, за време на периодот на продажба „Двојно 11“ од 24 октомври до 11 ноември. Годишната шопинг фиеста за е-трговија, позната и како Double 11, кулминира на 11 ноември секоја година.

Вкупно 402 брендови заработија над 100 милиони јуани (околу 13,93 милиони американски долари) секоја во GMV, додека 38.000 брендови забележаа раст од повеќе од 100 проценти во однос на истиот период од 2022 година заклучно со 12:00 часот во саботата, според Alibaba.

Друг гигант за е-трговија JD.com во неделата рече дека неговиот обем на трансакции, обемот на нарачки и ангажманот на корисниците достигнале „највисоко ниво на сите времиња“, истакнувајќи дека над 60 брендови надминале по 1 милијарда јуани во обем на трансакции и речиси 20.000 брендови постигнале трикратен обем на трансакции пораст од претходната година.

Податоците од кинеското Државно биро за пошта покажуваат дека во првите 11 дена од ноември, претпријатијата за брза курирска достава низ целата земја собрале околу 5,26 милијарди пакети, што е зголемено за 23,22 отсто од претходната година.

Потрошувачкиот пазар во Кина стабилно напредуваше по патот за закрепнување по КОВИД. Потрошувачката стана сè поважен мотор на кинеската економија, која придонесе 83,2 отсто во растот на БДП во првите три квартали од годината, во споредба со 77,2 отсто во првата половина од годината.

Од почетокот на оваа година, Кина воведе низа мерки за зајакнување на потрошувачката низ секторите, вклучувајќи автомобили, апарати за домаќинство и угостителство со очигледен ефект. На пример, во првите 10 месеци од 2023 година, продажбата на возила во Кина порасна за 9,1 отсто на годишно ниво, при што само продажбата на нови енергетски возила се зголеми за 37,8 отсто во истиот период.

Робустната потрошувачка се рефлектира и во надворешната трговија и саемската активност. Само во октомври, надворешно-трговската размена на земјата порасна за 0,9 отсто во однос на претходната година на 3,54 трилиони јуани, ставајќи крај на четиримесечната низа на опаѓање. Шестиот Кинески меѓународен увозен саем (CIIE) забележа рекордно високо ниво од пробни зделки во вредност од 78,41 милијарди американски долари за едногодишно купување на стоки и услуги, што е раст од 6,7 отсто на годишно ниво.

Како што поврзаните политики продолжуваат да даваат резултати, побарувачката ќе биде дополнително обновена и проширена, а потрошувачкиот потенцијал на Кина ќе се ослободи, што ќе продолжи да го придвижува економскиот раст на Кина, како и на светот.