Економија 23.11.2023 13:21

Економската неизвесност не го спречува растот на цените на скијачките домови во Европа

Економската неизвесност не го спречува растот на цените на скијачките домови во Европа

Цените на имотите во скијачките центри во Европа пораснаа во просек за 4,4% во 12-те месеци до крајот на јуни оваа година. Со исклучок на годините на пандемијата, ова е најсилниот раст од 2014-та година, според податоците од консултантската куќа „Knight Frank“ во нејзиниот извештај – „Ski Property Report 2024“.

Индексот на имотот во ски-центрите на компанијата покажува дека швајцарските одморалишта се на врвот на рангирањето втора година по ред, при што три одморалишта се на германски јазик – Клостерс (16%), Давос (13%) и Андермат (9%) ги заземаат првите три места. Акутниот недостиг на залихи и подобрувањето на инфраструктурата во сите одморалишта ги зголемуваат цените.

Шамони (7%) ја задржува титулата како одморалиште со најдобри перформанси на француските Алпи, вистинско одморалиште во текот на целата година чие население се зголемува од 10.000 на 130.000 во екот на сезоната. Одморалиштето привлекува различни групи, од скијачи до планински велосипедисти, и има зафатен календар на спортски настани што исто така привлекува побарувачка од инвеститорите.

Во 2023-та година, на Алпите се појавија два тренда, при што одморалиштата на висока надморска височина како Сент Мориц, Вал д’Изер, Куршевел и одморалиштата во текот на целата година како Шамони и Вербие ги надминуваат останатите. Купувачите или даваат приоритет на одморалиштата со сигурен снег и подолги сезони за скијање, или се упатуваат кон локации кои нудат поширока комбинација на скијање и други активности, како и попрометни одморалишта во летните месеци.

„Алпскиот мини-бум предизвикан од пандемијата доаѓа постепено, а не нагло, крај бидејќи тесната понуда ги одржува цените стабилни на повеќето пазари“, коментира Кејт Еверет-Ален, шеф на глобалното истражување за домување во „Knight Frank“. „Во три клучни француски одморалишта, огласите се намалени во просек за 56% во споредба со пред пандемијата во услови на силна побарувачка“, додава таа.

Според неа, во иднина има јасни предизвици за скијачките центри – не само климатските промени, туку и потребата од модернизација на инфраструктурата и строгите правила за урбанистичко планирање.

„Но, пазарот се развива, привлекувајќи купувачи од подалеку – Азија и Блискиот Исток и од јужна Европа, бидејќи неодамнешните топлотни бранови ги туркаат некои купувачи на втор дом на север“, забележува Еверет-Ален.

Како дел од „Ski Property Report“, „Knight Frank“ го подготви своето второ годишно истражување за ставовите за алпското домување, претставувајќи ги ставовите на преку 320 клиенти на компанијата во 34 земји и територии. Меѓу анкетираните има постоечки сопственици на куќи, потенцијални купувачи и луѓе со страст за планините.

Клучни мотиви за носење одлуки:

Мотивите на купувачите се различни. Уделот на купувачите кои сакаат дом само за скијање и оние кои сакаат дом само за да уживаат во планините расте од година во година.

– 72% од испитаниците во истражувањето велат дека одржливоста на скијачкиот центар влијае на нивната одлука за тоа каде да купат имот.

– 52% од испитаниците бараат втор дом кој планираат да го изнајмат, тоа е зголемување од 48% минатата година.

– 78% од испитаниците велат дека енергетската ефикасност во домот им е важна или многу важна, но само 28% се подготвени да платат повеќе за таков дом.

– 60% од учесниците во истражувањето очекуваат цените на недвижностите на Алпите да се зголемат во следните 12 месеци.

– 39% од потенцијалните купувачи велат дека кризата со трошоците за живот влијаела на буџетот што ќе го одвојат за дом на планина.