Година по завршувањето на најголемиот светски експеримент со четиридневната работна недела, огромното мнозинство компании кои учествуваа сè уште им дозволуваат на своите вработени да работат со намалена работна недела, а повеќе од половина од нив целосно се префрлија на новиот начин на работа.
Од јуни до декември 2022 година, работниците во 61 компанија во Обединетото Кралство работеле 80% од нивните вообичаени часови за иста плата. Во замена, тие ветија дека ќе завршат 100% од нивната работа, пишува CNN.
Најмалку 89% од тие компании сè уште ја спроведуваат политиката, а најмалку 51% од компаниите целосно се префрлиле на четиридневна работна недела до крајот на 2023 година, според извештајот објавен од еден од организаторите на експериментот.
Две компании не одговориле на истражувачите кои го составувале извештајот.
„Ефектите се реални и долготрајни“
Студијата беше објавена во средата од Autonomy, тинк-тенк кој го спроведе истражувањето во 2022 година со непрофитни организации 4 Day Week Global и 4 Day Week UK Campaign во партнерство со истражувачи од универзитетите во Кембриџ и Оксфорд и Бостонскиот колеџ.
Според извештајот, ефектите од намаленото работно време биле исклучително корисни за вработените и нивните компании.
Вработените изјавиле дека уживаат подобро физичко и ментално здравје, подобра рамнотежа помеѓу работата и приватниот живот, општо задоволство од животот и дека се помалку исцрпени од работата.
„Клучно е што резултатите по шест месеци не се должат на краткорочни влијанија. Овие ефекти се реални и долготрајни“, вели Џулиет Шор, професорка по социологија која ги анкетирала работниците кои учествувале во експериментот.
Помалку отпуштања, полесно вработување
Менаџерите и извршните директори на 28 компании кои се согласија да одговорат на дополнителните прашања велат дека четиридневната работна недела има позитивно влијание врз нивната компанија.
Половина од компаниите имале помала флуктуација на персонал, една третина сметале дека вработуваат нови луѓе многу полесно, а 82% пријавиле корисни ефекти врз благосостојбата на вработените.
Извештајот, исто така, ги истакнува методите што организациите ги користеле за управување со четиридневната недела, вклучувајќи нови начини за организирање состаноци, работна комуникација и давање приоритети.
Речиси половина од 61 компанија што учествуваа во истражувањето во 2022 година се во маркетинг и рекламирање, услужни и непрофитни сектори. Остатокот опфаќа низа индустрии, вклучувајќи градежништво, производство, малопродажба, здравствена заштита и забава.
Вработените во последниве години се повеќе се залагаат за пократка работна недела, особено откако милиони вработени се префрлија на работа на далечина за време на пандемијата и престанаа да патуваат на работа, со што заштедуваа време и пари, пишува The Guardian. ()