Живот 15.03.2024 12:17

КОЈ ЌЕ ОЦЕНУВА ПОРЕАЛНО – НАСТАВНИЦИТЕ ИЛИ ВЕШТАЧКАТА ИНТЕЛИГЕНЦИЈА: ChatGPT има нова алатка за образованието, се вика Writable

КОЈ ЌЕ ОЦЕНУВА ПОРЕАЛНО – НАСТАВНИЦИТЕ ИЛИ ВЕШТАЧКАТА ИНТЕЛИГЕНЦИЈА: ChatGPT има нова алатка за образованието, се вика Writable

Новата алатка наречена Writable, која користи ChatGPT за да им помогне на учениците да ги оценуваат задачите за пишување, нашироко им се нуди на наставниците од 3-12 одделение во САД. Наставниците и досега тивко го користеа ChatGPT за оценување на трудовите уште од неговото прво излегување – но сега училиштата почнаа да ја уредуваат и охрабруваат неговата употреба.

Writable, кој се наплаќа како алатка за заштеда на време за наставниците, беше купена минатиот месец од образовниот гигант Houghton Mifflin Harcourt, чии материјали се користат во 90% од училиштата К-12.

КАКО РАБОТИ НОВАТА АЛАТКА СО ВИ?

Наставниците го користат за да ги проценуваат есеите на учениците преку ChatGPT, потоа ги оценуваат повратните информации генерирани од вештачката интелигенција и им ги враќаат на учениците.

„Имаме многу наставници кои ја користат програмата и се многу возбудени поради тоа“, вели Џек Линч, извршен директор на Houghton Mifflin Harcourt, за Axios.

Наставникот му дава на часот задача за пишување – да речеме: „Што направив за време на мојот летен распуст“ – и учениците ја испраќаат својата работа по електронски пат. Наставникот ги доставува есеите до Writable, кој пак ги води преку ChatGPT.

ChatGPT нуди коментари и набљудувања на наставникот, кој треба да ги прегледа и дотерува пред да ги испрати повратните информации до учениците. Writable ги „токенизира“ информациите на учениците така што не се доставуваат лични податоци за идентификација до програмата за вештачка интелигенција.

Writable се заснова на концепт на вештачка интелигенција наречен „човек во јамката“, вели Линч.

„Во овој случај, наставникот е во јамка пред која било содржина или повратни информации да се вратат кај ученикот“.

Наставниците веќе користат ChatGPT и други генеративни програми за вештачка интелигенција за да изработат планови за часови, наставни програми и наставни програми – да не зборуваме за оценување трудови и проверка на работата на учениците за плагијат со ВИ и други форми на мамење.

Но, сега формалните алатки за оценување на вештачката интелигенција се намалуваат за да ја зачуваат и кодифицираат оваа практика – во добро или во лошо.

Како алтернативи за Writable се користат и Crowdmark, EssayGrader и Gradescope – и директно ChatGPT.

МекГро Хил – уште еден образовен издавачки гигант – му кажува на Axios дека има слична алатка во делата што ќе „го користи GenAI за да обезбеди интерактивно оценување и повратни информации за учениците и увид на едукаторите во писмена форма“.

Алатките за оценување на вештачката интелигенција можат да овозможат преземање кратенки од наставниците, лишувајќи ги учениците од позначајни повратни информации.

Повредните наставници веројатно ќе ги користат предлозите на ChatGPT само како почетна точка, но други може да им ги пренесат дословно на учениците. Дали е академски искрено да се користи ChatGPT за оценување на трудовите? Дали тоа ги оштетува студентите?

ПОМОШ ЗА ПРЕЗАФАТЕНИТЕ НАСТАВНИЦИ

Образовните технолошки компании велат дека автоматските алатки како Writable се наменети да им дадат на наставниците повеќе слободно време и флексибилност. Ако вештачката интелигенција го превземе тешкиот товар на оценување, наставниците со ограничени временски услови ќе имаат повеќе време да смислат креативни лекции и да ги запознаат своите ученици, продолжува аргументот.

Целта е „да се зајакнат наставниците, да им се врати време да се прераспределат на активности за настава и учење со поголемо влијание“, вели Линч.

Некои родители силно се спротиставуваат на коментарите генерирани од вештачката интелигенција во извештаите за тоа како напредува нивното дете – но тие не се едногласно против оценувањето со помош на вештачка интелигенција.

На прашањето дали „училиштата К-12 треба да можат да користат вештачка интелигенција за да ги оценат академските перформанси на учениците“, 45% од родителите одговориле „да“, според анкетата објавена во октомври од страна на Националната коалиција за опции за јавни училишта, група која поддржува програми за ваучери.

Треба да се напомене дека вештачката интелигенција ги оценува задачите на учениците со години, но главно била насочена кон големите часови во средните училишта и факултетите со многу студенти – не за пониските класови, каде што повратните информации од наставниците се сметаат за најважни.

„Вистинскиот процес на оценување, значително го поедноставивме“, вели извршниот директор на McGraw Hill, Сајмон Ален, за Axios, наведувајќи ги платформите како што е Connect на неговата компанија, која користи негенеративна вештачка интелигенција и е наменета за часови со високо запишување.

Connect „користи вештачка интелигенција за автоматско оценување на содржината и стилот на пишување и дава инстант повратни информации засновани на рубриките за бодување поставени од инструкторот“, според написот за вести во Campus Technology во 2020 година. ()