Економија 24.11.2023 09:08

МУЛТИМОДАЛНИОТ ТРАНСПОРТ ВО КИНА ГО ПОМАГА РАСТОТ: Целосна интеграција на поморските, железничките, патните и воздушните транспортни канали

МУЛТИМОДАЛНИОТ ТРАНСПОРТ ВО КИНА ГО ПОМАГА РАСТОТ: Целосна интеграција на поморските, железничките, патните и воздушните транспортни канали

Пилот FTZ ги зголемува напорите за подобрување на холистичките опции, обезбедувајќи подобри логистички услуги

Кинеските пилот зони за слободна трговија ги засилуваат напорите за искористување на потенцијалот на мултимодалниот транспорт, како дел од поширокиот притисок за олеснување на надворешната трговија и продолжување на отворањето со високи стандарди.

Експертите и инсајдерите во индустријата рекоа дека овие напори ќе искристализираат повеќе институционални иновации и ќе помогнат да се повтори искуството во региони надвор од пилот FTZ.

-Тоа, исто така, ќе и помогне на Кина да се усогласи со меѓународните економски и трговски правила со високи стандарди, како и да ja олесни изградбата на нов развоен модел со двојна циркулација што ќе го одржува домашниот пазар како негов главен столб, додека на домашниот и на странските пазари ќе им дозволи да се зајакнат едни со други, велат оттаму.

Мултимодалниот транспорт ги интегрира поморските, железничките, патните и воздушните транспортни канали.

Кина започна да ја истражува идејата за мултимодален транспорт пред околу 15 години, но неговата примена се забрза дури по развојот на пилот FTZ пред 10 години, рече Џанг Дан, директор на Институтот за стратегија за индустриска интернационализација во рамки на Кинеската академија за меѓународна трговија и економска соработка во Пекинг.

Надворешната трговија во провинцијата Сечуан, на пример, надмина 1 трилион јуани (139,3 милијарди долари) минатата година, рангирана на осмото место во земјата и на првото место меѓу централните и западните региони.

Според Лиу Венвеи, официјален претставник на пилот зоната за слободна трговија во Кина (Сечуан), огромната комбинирана вредност на увозот и извозот ја постигнале 7.000 странски трговски претпријатија во покраината, а тоа во голема мера се должи на брзиот развој на мултимодалниот транспорт.

„Сечуан не е блиску до морето или до националната граница, а неговиот извоз и увоз на производи од висока класа, вклучително и чипс, во голема мера се потпираат на воздушниот транспорт“, рече Лиу, додавајќи дека производите што се испорачуваат преку железницата Кина-Европа исто така брзо се зголемува.

Лиу рече дека пратките по воздушен пат заземале околу 62 отсто од увозот и извозот на покраината по вредност минатата година, додека за воден транспорт била 30 отсто.

Производите испорачани со железнички товарни возови изнесуваа околу 3 отсто од увозот и извозот на Сечуан по вредност минатата година, но во однос на обемот, тој е многу поголем, рече тој.

Во изминатите пет години, повеќе од 22.000 железнички експресни возови Кина-Европа сообраќале на релација Ченгду-Чонгкинг. Во првата половина од оваа година, бројката беше 2.700, што е зголемена за 30 проценти на годишно ниво.

Според Лиу, пилотот FTZ во Сечуан исто така, истражува повеќе железнички линии низ јужните региони за испораки на производи.

КЛУЧНА ИНОВАЦИЈА

Една значајна иновација на пилотот FTZ во Сечуан е усвојувањето на единечен товарен лист заснован на мултимодален транспорт.

Товарен лист е правен документ издаден од превозникот до испраќачот кој содржи детали за видот, количината и дестинацијата на стоката што се превезува. Исто така, служи како потврда за пратка кога превозникот ја испорачува стоката до однапред одредена дестинација.

Со единствениот товарен лист заснован на мултимодален транспорт, претпријатијата не само што можат да подигнат и испорачуваат стоки, туку и да бараат од банките да издаваат меѓународни акредитиви и да добиваат ново финансирање.

Мултимодалниот транспорт, исто така, помага да се промовира растот на новите деловни формати за надворешна трговија, вклучително и прекуграничната е-трговија и пазарните набавки, бидејќи им овозможува на претпријатијата во Сечуан да продаваат производи директно на странски клиенти.

Тоа значи дека тие претпријатија остваруваат повеќе профити поради избегнување на посредни дилери. Тие, исто така, не треба да плаќаат дополнително за да купат услуги за царинење и пријавување данок.

Помогнат од развојот на железничкиот експрес Кина-Европа (Чанган) и изградбата на собирен центар за железничката услуга, се развива и меѓународниот трговски и логистички парк Ксиан во Ксиан, главен град на провинцијата Шанкси, мултимодален транспорт за изградба на внатрешно пристаниште од светска класа и главен центар за домашната економија.

Според Џиа Ксијаоли, службеник во трговскиот и логистичкиот парк, возовите на Кина-Европа (Чанган) досега сообраќале повеќе од 19.000 пати, од кои над 2.600 биле во текот на првата половина од оваа година.

Врз основа на железничката услуга, мултимодалната транспортна услуга од внатрешното пристаниште Ксиан го интегрира и патниот и поморскиот транспорт, што го прави Ксиан клучен транспортен центар за извоз на производи од западна Кина и увоз на странски производи во западниот регион преку пристаништата на источниот регион.

Службата со потпис на железничкиот експресен мултимодален транспорт Чангган – кој превезува стоки од Кина до пристаништето Мукран во Германија преку морското пристаниште Калининград во Русија – за користење на европските железници кои стигнуваат до неколку други земји овозможуваат стоката да се товари директно на фериботи без промена или надградба на товарниот лист.

-Освен тоа, внатрешното пристаниште Ксиан стана најголемото пристаниште за комбиниран патно-железнички транспорт во Кина, нудејќи високо ефикасни и удобни товарни услуги. Тој, исто така, обезбедува ефикасен и брз транспортен канал за стоки од мал обем и „помалку од контејнери“ и оние за прекугранична е-трговија, рече Џиа.

Жоу Фенг, извршен директор во пристаништето Кингдао, кое е дел од пилотската зона за слободна трговија во Кина (Шандонг), рече дека околу 65 отсто од стоките упатени за поморски транспорт од регионот на Жолта Река заминуваат од пристаништето Кингдао, а во текот на првата половина на овој година, пристаништето превезе 115,18 милиони еквивалентни единици товар од дваесет метри.

„Низ годините настојувања за развој на мултимодален транспорт, особено комбиниран транспорт по море и железница, пристаништето Кингдао станува најважниот и најпогодниот излез до морето во сливот на Жолта Река“, рече Жоу.

Благодарение на институционалните иновации во промовирањето на мултимодалниот транспорт, испитувањето на стоките за увоз и извоз може да се заврши ефикасно однапред дури и пред да пристигнат на пристаништето, со што ќе се овозможи нивно заминување во рок од три часа по пристигнувањето.

Понатаму, извозот што поаѓа од некои внатрешни пристаништа се декларира на нивните јурисдициски царински места без повторно да се изврши царинење во пристаништето Кингдао.

Жоу Ми, висок истражувач во Кинеската академија за меѓународна трговија и економска соработка, рече:

„Развојот на мултимодалниот транспорт ќе ги намали трговските трошоци и ќе ја подобри ефикасноста, како и ќе им помогне на пилотските FTZ подобро да ги распределат и привлечат ресурсите“.

Тоа ќе додаде поголем поттик за развојот на пилот FTZ и нивна реформа и отворање, и на крајот ќе промовира градење на нов развојен модел со двојна циркулација и ќе го олесни економскиот раст во земјата, рече тој.

()