Русија ја престигна Саудиска Арабија и стана главен снабдувач на кинеска сурова нафта во 2023-та година, покажаа податоците во саботата, додека најголемиот светски увозник на сурова нафта им пркоси на западните санкции и купи огромни количини нафта по намалени цени за своите рафинерии.
Русија испорача рекордни 107,02 милиони метрички тони сурова нафта во Кина минатата година, што е еквивалентно на 2,14 милиони барели дневно, според податоците на кинеската царина, многу повеќе од другите големи извозници на нафта како Саудиска Арабија и Ирак.
Увозот од Саудиска Арабија, претходно главен снабдувач на Кина, падна за 1,8% на 85,96 милиони тони бидејќи блискоисточниот нафтен гигант загуби пазарен удел поради поевтината руска сурова нафта.
Избегната од многу меѓународни купувачи по санкциите на Западот поради инвазијата на Кремљ на Украина во 2022-ра година, руската сурова нафта се тргуваше со значителни попусти во однос на меѓународните одредници во поголемиот дел од минатата година, поради ограничувањата на цените наметнати од Западот.
Зголемената побарувачка од кинеските и индиските рафинери за сурова нафта со попуст ја зголеми цената на руската „ESPO“ сурова нафта до 2023-та година, надминувајќи ја ценовната граница од 60 долари за барел, воведена во декември 2022-ра година како алтернативни опции за испорака и осигурување за да се заобиколат санкциите.
Испораките на сурова нафта „ESPO“ за испорака во декември беа поевтини за околу 50 центи до 20 центи за барел во однос на реперот „ICE Brent“, во споредба со премијата од 1 долар за испораката во октомври и попустот од 8,50 долари за пратките испорачани во март, според трговски извори.
Во исто време, Саудиска Арабија ги зголеми цените за својот потпис „Arab Light“ од јули, што ги натера некои рафинери да бараат поевтин товар.
За поддршка на цените, Саудиска Арабија и Русија, два од трите најголеми светски производители на нафта, најавија намалување на производството и извозот минатата година. Саудиска Арабија го продолжува намалувањето на производството од 1 милион барели дневно во овој квартал, додека Русија рече дека ќе го продлабочи намалувањето на извозот оваа година на 500.000 барели дневно од 300.000 барели на ден.
Кинеските рафинери користат посредници за испорака и осигурување на руската сурова нафта за да избегнат кршење на западните санкции.
Купувачите ги користат и водите кај Малезија како претоварна точка за санкционирани товари од Иран и Венецуела. Увозот означен како потекло од Малезија се зголеми за 53,7% минатата година. ()