Шпанија, Грција и Италија се водечките дестинации при купување на хотели и одморалишта, како и за изградба на туристички комплекси, покажува заедничкото истражување на руската компанија за недвижности „Tranio“ и организаторите на форумот „Медитерански летувалишта и хотелски имоти“.
Туристичките имоти се најдинамичната категорија за инвеститорите во Медитеранскиот регион. Фактори кои ја прават една земја популарна меѓу инвеститорите, се стабилната економија и пониските банкарски такси (Шпанија, Италија, Франција), програми за обезбедување на дозвола за престој со помош на инвестиции (Шпанија, Португалија, Кипар) и растечкиот пазар со перспективи за висок принос (Грција).
Интересот на инвеститорите кон Шпанија привремено престана поради наглото намалување на цените на недвижностите по светската финансиска криза и продорот на „балонот“ на пазарот на недвижности во земјата, како и започнатото зголемување на банкарските трошоци. Во последниве години, сепак земјата повторно ја вратила водечката позиција меѓу топ дестинациите за инвеститорите.
Грција, пак, привлекува инвеститори од локалниот пазар, која се смета за просперитетна и затоа нуди перспективи за висок принос. Се проценува дека пазарот обезбедува значителни можности за инвестиции, а купувачите можат да стекнат имот по ниска цена и да се направи профит од него по реновирањето и евентуална промена на намената.
Најпопуларните дестинации за инвестиции во туристички имот во Грција се Цикладските острови и поконкретно Санторини, Миконос и Парос. Следуваат Атина, Крит, Родос и Халкидики.
Во Шпанија најголем интерес за инвеститорите претставуваат Коста дел Сол и други локации на брегот на Андалузија (Малага, Марбеља, Беналмадена, Торемолинос, Фуенхирола). Барселона е најпосакувана од 22% од учесниците во анкетата, а Балеарските Острови (најчесто Ибица) и Коста Брава се меѓу другите топ дестинации.
Во Италија најмногу инвестиции во туристички имот привлекуваат Рим, Милано и Пулија.
Меѓу водечките инвеститори во медитерански летувалишта и хотелски имоти се државјани на Русија, САД, Кина и арапските земји, како и од земјите од поранешниот Советски Сојуз. Меѓу различните видови имот најмногу инвестиции привлекуваат хотелите со 3 и 4 ѕвездички и летувалиштата.
Речиси половина од испитаниците (46%) сметаат дека главната причина за купување на одморалиште или хотелски имот по средоземноморското крајбрежје е желбата за поседување на сопствено живеалиште за трошење на одморот. 41% од учесниците пак сметаат дека инвеститорите купуваат слични својства за да го прошират своето портфолио.
Освен истражувањето на консултантската компанија „Savills“, претставено на форумот, покажува дека купувањето на недвижности за летување во светот се зголемило со 195% од почетокот на 90-тите години на минатиот век, а тие се наменети првенствено за комерцијална употреба.