Веб-страницата за патувања Booking.com остави многу хотелски оператори и други партнери ширум светот илјадници долари од својот џеб со месеци, обвинувајќи го недостигот на плаќање на „технички проблем“. Прашањето е широко распространето во Тајланд, Индонезија и Европа меѓу хотелиерите кои ги искажуваат своите фрустрации во групите на Фејсбук додека се шират гласини за причината за неплаќањето, се наведува во сторијата на британски Гардијан.
Вообичаено, ако клиентот направи резервација за хотел преку веб-страницата Booking.com и одлучи да плати однапред, страницата го зема плаќањето и го пренесува на хотелскиот оператор, минус провизија.
Партнерите на Booking.com пријавија проблеми со примањето плаќања од јули, а во некои случаи и месеци порано. Додека Booking.com продолжи да прима плаќања од клиентите, компанијата не секогаш им ја пренесувала сумата што ја должи на хотелските оператори и на другите со кои Гардијан разговарал.
Во август, Букинг Груп објави вкупни приходи од 5,5 милијарди долари и добивка од 1,3 милијарди долари за вториот квартал од 2023 година – зголемување за 27% и 51% во однос на претходната година, соодветно. „И ноќевањата на собите и бруто резервациите беа пред нашите претходни очекувања како резултат на поволното опкружување на побарувачката“, рече тогаш извршниот директор Глен Фогел. „Растот на приходите од 27% во К-2, исто така убаво ги надмина нашите очекувања“.
Лорен Инфелд управува со хостели во Кох Фанган, Тајланд, каде што работи 20 години. Booking.com престана да ги пренесува плаќањата на американскиот државјанин за еден од хостели во средината на април. „Имаше едно плаќање кое доцнеше, одвоено од останатите, а потоа сите плаќања исчезнаа. Значи шест месеци без плаќање“, изјави тој за Гардијан.
Инфелд ја изнајмува зградата во која се наоѓа хотелот Loud: A Full Moon Beach. Откако плаќањата од Booking.com престанаа, тој рече дека бил принуден да ја плаќа киријата и другите трошоци од свој џеб додека не остана на последните 3 долари. Тој рече дека му должи околу 125.000 бати – околу 3.500 американски долари – што тој вели дека е многу за бизнис во Тајланд.
Инфелд рече дека имотот оттогаш бил запленет од сопствениците поради неплаќање на кирија, што го оставило без скршен денар додека се обидувал да ги води своите други бизниси.
Дел од неговата фрустрација беше борбата да стапи во контакт со кој било на Booking.com за ова прашање. „Нема начин да се контактираме со нив. На интернет пишува дека мора да разговарате со финансиите или кредитната контрола, ниту еден од нив нема телефонски број или адреса на е-пошта“.
Тој вели дека можете да повикате контакт центар, кој потоа поднесува билет за тие тимови. Но, билетот истекува на секои четири дена, поради што е потребен уште еден телефонски повик за да поднесете нов билет. На Гардијан му било кажано од повеќе хотелски оператори дека тоа е практика.
Тоа доведе многумина да се обидат на други начини да стигнат до компанијата, вклучително и пораките на LinkedIn, насочуваат е-пошта до извршниот директор на групата Booking и бараат индивидуални финансиски службеници преку Интернет.
Емили Стенли, Австралијка која води вила со две спални на Бали, успеала да ѝ се исплати минатата недела за 11.000 австралиски долари кои и биле должни од март, следејќи го финансискиот службеник на Фејсбук.
„Мислам дека само поради тоа успеав, бидејќи пробав сè друго. Се јавував, праќав е-пошта и сè, но ништо. И тогаш едноставно беше смешно што ден откако тој одговори, парите се на мојата сметка“.
Стенли рече дека доцнењето на исплатата значело дека таа не може да плаќа кирија на сопствениот дом и дека била принудена да почне да работи како медицинска сестра на патување каде сместувањето било обезбедено бесплатно.
Трандафир Рат, оператор на вили во Данска, рече дека тој исто така бил принуден да работи дополнителни работи за да ги покрие долговите. Тој вели дека ќе му биде исклучена струјата на почетокот на октомври, освен ако не му се платат 10.000 евра за кои вели дека Booking.com му ги должи. „Бараме да ми ја испратите сумата [должната] во најкус можен рок бидејќи ризикувам да ја изгубам целата моја животна заштеда!!! изјави Рат во е-пошта до Booking.com, видена од Гардијан.
Други засегнати вклучуваат блогери за патувања и веб-страници на кои им се плаќа придружни плаќања кога клиентите кликнуваат на врската на нивната страница.
Некои оператори кои разговараа со новинските куќи во последниве месеци изјавија дека биле платени откако нивната приказна станала јавна.
Унгарското тело за заштита на потрошувачите минатиот месец започна истрага за неуспехот на компанијата да плати на хотелските оператори во земјата и изврши рација во локалната канцеларија на Booking.com, по локалното известување за проблемот.
Гардијан испрати серија прашања до Booking.com за природата на проблемот, за бројот на засегнати даватели на хотели, износите што се должат и дали ќе се обезбеди компензација на оние кои претрпеле тешкотии како резултат на тоа.
Компанијата одби да одговори на овие прашања, но во соопштението рече дека компанијата се стреми „да го поддржи секој од нашите партнери за сместување на најдобар можен начин и целосно да ја разбере важноста на обработката на плаќањата навреме“.
„Ја разбираме фрустрацијата на домаќините и сопствениците на сместувачките капацитети кои беа неоправдано погодени од тековниот технички проблем и можеме да потврдиме дека системските грешки што влијаеле на плаќањата сега се поправени и трансакциите на повеќето од нашите партнери се обработени“, изјави портпаролот.
„Признаваме дека за некои ова траеше подолго отколку што требаше и продолжуваме да работиме итно за да ги финализираме останатите трансакции. Ако некој партнер има проблем, може да не контактира преку Partner Hub.
Во августовските резултати на компанијата, финансискиот директор Дејвид Гулден рече дека имало „пониски од очекуваните“ трошоци за ИТ во вториот квартал од оваа година, делумно поради постепеното трошење на ИТ во третиот квартал, но не наведе што вклучува овој трошок за ИТ.
Инфелд рече дека само враќањето на она што го должи компанијата не е доволно. Тој сака секој хотел што не е платен да биде платен заедно со каматата на пазарот и да се откажат сите провизии на Booking.com.
Стенли рече дека никогаш повеќе нема да користи Booking.com. „Никогаш. И сите ги известувам за тоа“.