Нетфликс нуди плата од од 900.000 долари годишно за управување со проекти за вештачка интелигенција на компанијата, што е завидна плата дури и за холивудски стандарди. Но, во време кога Здружението на писатели на Америка и SAG-AFTRA протестираат пред седиштето на Нетфликс во знак на протест поради ниската плата за стриминг и автоматизацијата на асцендент, отворањето вакви работни места најдобро покажува во која насока оди индустријата на забава.
Забавната индустрија активно регрутира улоги фокусирани на вештачката интелигенција додека се проширува улогата на вештачката интелигенција во забавата. Netflix, Sony, CBS и Disney се меѓу компаниите кои бараат експертиза за вештачка интелигенција за да ја вградат вештачката интелигенција во нивните процеси и продукции.
Улогата „Управувач со производи – платформа за машинско учење“, за која првпат беше објавена од Intercept, нуди опсег на плати од 300.000 до 900.000 долари за работа фокусирана на поставување приоритети и управување со проекти поврзани со софтверот за вештачка интелигенција на стриминг гигантот. На пример, во Нетфликс, Тајмс идентификуваше повеќе од десетина активни понуди за работа на LinkedIn во кои платформата за стриминг со седиште во Лос Гатос бараше експертиза за вештачка интелигенција. Меѓу тие позиции беа технички директор за истражување и развој на вештачка интелигенција (предложена плата: 450.000 до 650.000 долари), научник за машинско учење фокусиран на глобализацијата (150.000 до 750.000 долари) и софтверски инженер за машинско учење (100.000 до 700.000 долари).
И Нетфликс не е единствениот. Дизни вработува виш потпретседател „на водечките рабови на технолошкиот развој, како што е вештачката интелигенција“. Sony бара вработувања поврзани со етиката на вештачката интелигенција. И Amazon Prime Video и CBS сакаат да пополнат свои улоги поврзани со вештачката интелигенција, како што неодамна објави Холивуд Репортер.
Големите играчи од светот на забавата бараат да додадат вештачка интелигенција во производствената линија во обид да ги намалат трошоците и да ја зголемат ефикасноста. Се појавија стартапи кои ветуваат дека ќе го променат дијалогот на актерите, ќе ја направат каскадерската работа побезбедна, ќе ги „реанимира“ мртвите актери и многу повеќе.
Холивуд се чини, доживува бум на вештачката интелигенција – дури и кога неговата креативна класа агитира за ограничувања за тоа како таа технологија се распоредува. „Секако се чини дека ова се стратешки позиции на високо ниво врз основа на видот на компензација што се нуди за нив“, вели Данкан Крабтри-Ирланд, национален извршен директор и главен преговарач на SAG-AFTRA, за огласите за работни места. „Во однос на поширока стратегија за вештачка интелигенција или фокусирање на употребата на генеративна вештачка интелигенција, тоа не е нешто што го видовме досега“.
Филмската индустрија моментално е парализирана поради штрајкот на холивудските актери и писатели, кои изразија загриженост за ширењето на вештачката интелигенција (ВИ) во областите каде луѓето традиционално заработуваат за живот. Овие грижи, некогаш резервирани за заплети на научно-фантастични филмови, сега станаа доминантна тема во преговорите и дискусиите во индустријата.
Здружението на писатели на Америка и синдикатот на актери SAG-AFTRA бара безбедност на работното место и правична плата во ерата на вештачката интелигенција. Писателите се залагаат за ограничување на машински генерирани сценарија, додека актерите се залагаат за регулативи за дигитално рекреирање на нивните сличности и изведби без нивно присуство на снимањето.
Јавноста исто така ги одразува овие грижи. Неодамнешната анкета спроведена од Лос Анџелес Тајмс покажа дека 45% од Американците се загрижени за влијанието на вештачката интелигенција врз нивните работни места, при што помладите поединци изразуваат поголема вознемиреност. Две третини од Американците се согласуваат со забавните синдикати да даваат приоритет на вештачката интелигенција во нивните преговори, препознавајќи го широкото влијание на вештачката интелигенција врз различните индустрии.
„Појавата на вештачката интелигенција беше толку ненадејна и се движеше толку брзо што доминираше во јавниот дискурс, и разбирливо е тоа“, изјави членот на WGA, Стив Витоло.
„Потешко од кога било за писателите од работничката класа е да заработат за живот и со вештачката интелигенција која претставува егзистенцијална закана што може да ги замени средствата за живот, овие преговори се поважни од кога било“.
Вештачката интелигенција веќе се користи во забавната индустрија во постпродукција, како што се специјални ефекти, анимација и видео монтажа.
Но, филмските работници се загрижени дека генеративната вештачка интелигенција, произведува оригинална содржина, користејќи ги податоците со кои се храни. Користењето на генеративна вештачка интелигенција може да ги замени сценаристите, како и додатоците во позадина. Едно од подистописките сценарија – заплет што неодамна беше тема на епизодата на Black Mirror – е клонирањето на перформансите.
Студијата би платиле на актерите во позадина, како келнерот во ресторанот или девојката на аголот на улицата, еднократна такса за да ја скенираат нивната сличност. Таа сличност потоа би била во сопственост на студиото и би можела да се користи засекогаш.
„Ако не се исправиме сега, сите ќе бидеме во опасност да бидеме заменети со машини“, рече актерката Фран Дрешер, претседател на Здружението на актерите на екранот – Американска федерација на телевизиски и радио уметници (Саг-Афтра).
Писателот, режисер и продуцент Џастин Бејтман прашува „Што ако уметниците во позадина успеат подоцна како актер? Потоа, студио вели: „Уф, ние веќе ги поседуваме вашите права. Честитки што го направивте, но ние само ќе ве ставиме во еден куп филмови бесплатно“.
За време на митингот на Тајмс Сквер, главниот преговарач на Саг-Афтра, Данкан Крабтри-Ирланд, рече дека предлогот не се однесува само на актерите во позадина, туку и на проектите за франшиза. „Бидејќи тие можат да ви кажат дека ако ја сакате таа работа, треба да се согласите да ја дадете вашата согласност за тие да ја користат вашата дигитална реплика засекогаш, без дополнителна согласност и без дополнителен надоместок“.
Алијансата на филмски и телевизиски продуценти негира дека тоа е она што било во нејзиниот предлог, велејќи дека сличноста на актерот ќе биде дозволено да се користи само „во филмот за кој е вработен актерот во позадина“.
Саг-Афтра се уште не кажа каков е нејзиниот контра предлог. Но, јасно е дека актерите не сакаат нивните сличности да ги користат студијата без нивна дозвола, придонес и, најважно, компензација.
Постојат начини да се користи вештачката интелигенција заеднички, рече г-дин Витоло, кој е исто така основач на продукциската апликација, Scriptation, која им овозможува на филмаџиите да прават белешки за сценаријата.
Алатката користи вештачка интелигенција за да ги идентификува и да ги сумира промените помеѓу нацртите на скрипта, елиминирајќи ја потребата корисниците рачно да прегледуваат што е сменето, што би можело да им заштеди стотици часа на производствените екипи.
Со својата апликација, г-дин Витоло има за цел да им го олесни животот на работниците во индустријата, наместо да ги загрозува нивните работни места.
„Нашето членство на [WGA] нема да прифати директор на студио да користи вештачка интелигенција за да напише синопсис на шоу, па дури и прв нацрт на сценарио, а потоа да побара од писателот да работи на тоа“, рече тој.
Во јуни, Здружението на режисери на Америка доби заштита од тоа да не биде заменето со алатки за вештачка интелигенција во работен договор со производителите. Сценаристите и актерите се надеваат дека ќе можат да преговараат за сличен договор.
Настрана од проблемот со вештачката интелигенција, работниците во индустријата, исто така, водат кампања за зголемување на минималната плата и повисоки такси од стриминг мрежите, бидејќи гигантите како Amazon, Hulu и Netflix доминираа на пазарот во последниве години без соодветно да ги компензираат талентите.
Актерите Троја Гарити, Розана Аркет и Џејн Фонда им се придружуваат на членовите на Здружението на писатели на Америка и на Здружението на актерите на екранот на церемонијата пред студиото Волт Дизни во Бурбенк, Калифорнија. АФП
Сценаристката Кира Џонс откри дека првиот преостанат чек што го добила за емитувана емисија на која пишувала била за 12.000 долари. Првиот преостанат чек што го доби за стримингот на шоуто на кој работеше беше 4 долари. „Тантиемите од кои живеат повеќето актери и другите работници во индустријата се сериозно компромитирани од новите технологии, како што се платформите за стриминг“, изјави актерот Морис Компт за The National. „Дојдовме до клучен момент кога треба да застанеме“.
Надвор од секторот за забава, вештачката интелигенција прави значителен напредок во различни индустрии. Значителна инвестиција од 22,7 милијарди американски долари беше направена во секторот само во првиот квартал од оваа година. Проширената улога на вештачката интелигенција е очигледна со популарноста на алатките како ChatGPT и DALL-E во области како што се правото, новинарството, транспортот со камиони и малопродажбата.