Проблемите на Тесла во Шведска се влошуваат бидејќи пристанишните работници одбиваат да ги растовараат неговите електрични возила од бродовите. Работниот спор околу одбивањето на Тесла да потпише колективен договор за плати во Шведска прерасна во драматична работна битка. Синдикатите кои претставуваат повеќе индустрии објавија оваа недела дека ќе се приклучат на штрајкот во знак на солидарност со IF Metall, синдикатот на механичарите на Тесла.
Застојот започна кон крајот на октомври со отстапување предводено од IF Metall.
Во Шведска, која нема законска регулатива за минимална плата за работниците, околу 90% од вработените се покриени со колективни договори во кои се вклучени синдикатите и работодавачите.
IF Metall ги опишува договорите како „рбетот на шведскиот модел“ и објави дека се обидува да преговара со Tesla во последните пет години.
Синдикатот соопшти дека платите на Тесла се под просекот на индустријата во Шведска и дека сака да обезбеди подобри пензии и гаранции за осигурување. Со оглед на тоа што разговорите уште еднаш заглавија оваа недела, синдикатот ги засилува своите напори.
Во петок, пристанишните работници, кои веќе неколку недели одбиваат да растовараат возила на Tesla на четирите главни шведски пристаништа, ќе ја прошират својата блокада на сите пристаништа во земјата. Ним ќе им се придружат и чистачки од шведскиот синдикат на работници за одржување згради, кои ќе престанат да работат на локации во сопственост на Тесла од 12 часот. локално време.
Околу 50 членови на синдикатот чистат четири салони и сервисни центри на Tesla, објави Wired, додавајќи дека акцијата на трудот е „најголемата синдикална акција со која компанијата се соочила насекаде во светот“.
Чистачите се приклучија на работната акција „едноставно затоа што синдикатот на работниците од метал [IF] го побара тоа од нас“, изјави омбудсманот Торбјорн Јонсон за Wired.
Доколку Тесла не се откаже по тридневните штрајкови, шведските поштенски работници исто така најавија дека ќе се приклучат на штрајковите и ќе престанат да доставуваат писма, резервни делови и палети до Тесла. „Борбата што сега ја презема IF Metall е важна за целиот модел на шведски колективен договор“, се вели во соопштението на Секо, синдикатот што ги претставува поштенските работници.
Шведска е еден од помалите пазари на Tesla, но електричните возила на компанијата станаа најпопуларни во земјата оваа година, покажаа податоците од eu-evs.com.
Иако не е јасно колкаво влијание штрајковите ќе дадат на ограничениот број вработени во Tesla во Шведска, тоа додава притисок врз познатиот антисиндикалец Маск да се прилагоди на европските работни норми.
Во Германија, најголемиот синдикат обезбеди зголемување на платите за 4 отсто за 11.000 вработени во Гигафабриката Теслас Берлин. ИГ Метал, германскиот синдикат кој ги предводи напорите за синдикално здружување во фабриките на Тесла во Грунхајде, Германија, испрати порака за поддршка до шведските работници. „Вашиот штрајк, исто така, им дава храброст и доверба на нашите колеги во Грунхајде да се организираат во синдикат и да ја земат својата судбина во свои раце“, рече ИГ Метал.
Tesla и IF Metall не одговорија веднаш на барањето за коментар на Business Insider, направено надвор од нормалното работно време. ()