Претпоставувам дека во текот на изминатите десет дена сте биле опфатени со барањата на разни интернет услуги, апликации и веб-страници за да потврдите дека се согласувате со новата политика за приватност и заштитата на корисничките права.
Всушност, станува збор за спроведување на новата регулација за приватност и кориснички права која ја воведе Европска Унија.
Таа ја дефинира правната рамка за заштита и контрола на личните податоци на граѓаните на Унијата, така што секоја институција, фирма или организација која ги собира и обработува корисничките податоци на кој било начин мора да ги почитува новите правила, дури и ако нејзиното седиште е надвор од територијата Унијата.
Затоа, GDPR е исто така значаен за многу домашни ИТ компании, без разлика дали тие работат само со партнери од ЕУ или директно обезбедуваат некој вид на услуги за своите граѓани. Казните пропишани со GDPR се многу строги и за големите компании може да достигне до 20 милиони евра. Исто така е важно секој да ги разбира личните податоци на кои се однесува новиот закон. Покрај очигледното, како што се матичен број или e-mail, информациите се исто така заштитени за индиректен пристап до некоја личност, како што е интернет адреса или онлајн однесување. Корисниците исто така имаат право да бараат увид во податоците што компаниите ги собираат за нив, како и можноста да побараат бришење на информации.
GDPR стапи на сила на 25 мај оваа година, што предизвика промена на политиката на приватност на речиси сите интернет сервис во светот. Реалноста е дека ако многу земји надвор од Европската Унија ќе треба да воведат нови правила, врз основа на принципите утврдени со GDPR, но исто така и во нашата земја очекува нов Закон за заштита на личните податоци.