Неверојатни 69 проценти од Генерацијата Z сега користат готовина пред повеќе од 12 месеци – повеќе од Gen X (47 проценти) или Baby Boomers (37 проценти), според извештајот објавен од Credit Karma, компанија за дигитални финансии.
Наодите покажуваат зголемена употреба на готовина од страна на генерацијата Z, кој учи како да управува со парите што можат да ги допрат. Тактиката на буџетирање заснована на готовина ги насочува луѓето да ги поделат своите пари во различни категоризирани коверти и да ги трошат само за наменетите цели. Останатите пари се ставаат во заштеди.
– Вообичаено, одредена сума на потрошени пари се става во плик или врзивно средство додека не ви треба. Ако не можете да си дозволите нешто со готовината што ја издвоивте за трошење на почетокот на месецот, тогаш живејте без нив, изјави за MarketWatch Џејкоб Канел, виш економист во LendingTree.
Според друга студија на Credit Karma, речиси половина од испитаниците на Gen Z рекле дека се потпираат на социјалните медиуми за финансиски совети, додека четвртина рекле дека научиле повеќе за пари од креаторите на содржина отколку од училиште или книги.
Како и кај другите трендови на Gen Z, TikTok води на патот, со хаштагот #cashstuffing добива неверојатни 1,1 милијарди прегледи, додека #cashenvelopes ужива 727,4 милиони прегледи и #cashenvelopestuffing 190,6 милиони.
Финансискиот инфлуенсер, Стефани Гарсија собра 322.400 следбеници на TikTok со споделување видеа од нејзиното неделно управување со буџетот, како и други финансиски совети. Системот на пликови му овозможи на Гарсија да го отплати долгот на нејзината кредитна картичка и да започне штедни сметки за нејзините деца.
– Кога оставате пари на сметката, поминете ја картичката, всушност не сфаќате колку пари трошите, бидејќи тоа не е нешто опипливо – објаснила таа.
Таа не користи готовина за се и се уште има неколку банкарски сметки и кредитни картички, но се труди да не ги допира.
– Знам на што трошам и знам каде оди се. Тоа ми дава поголема контрола. Сега повеќе внимавам колку трошам и се мотивирам кога гледам како моите пликови се полни – рекла таа.
Од друга страна, едно истражување покажува дека секој трет член на генерацијата Z не е финансиски независен и е помалку финансиски писмен од која било од четирите претходни генерации. Генералот Zers и Millennials ставаат сè поголем акцент на финансиските прашања во нивните романтични врски со тоа што на почетокот се искрени за кредитните резултати и заштедите, склучуваат предбрачни договори и откажуваат планови поради проблеми со парите.