Реставрацијата на поранешната титова јахта трае веќе пет години и се чини дека ќе продолжи. Галеб е урнатина на брод изграден во 1938 година. Првично беше изграден за транспорт на банани, а во Југославија стана јахта на Тито. Со распадот на Југославија се распадна и Галеб.
Така, рѓата со децении го уништуваше бродот, кој според бројни параметри одамна е подготвен за отпад. Но, Риека во 2019 година одлучи да го претвори во музеј и заедно со музејот да понуди комерцијални содржини во однос на угостителските објекти и сместувањето.
Договорот за реставрација на бродот, кој ќе биде претворен во музеј, е потпишан на крајот на ноември 2019 година со компанијата Далмонт од Краљевица, а вкупната цена на работите, тогаш беше објавено, ќе изнесува 46,9 милиони куни, без ДДВ. Со ДДВ тој износ се искачи на 59 милиони куни.
Се требаше да биде готово одамна во 2021 година, во јануари, а реновирањето не е ни блиску до крајот. Дополнително, пропаднаа и претходните обиди да се најде закупец за комерцијалниот дел од бродот.
Зголемување на трошоците
„Направените трошоци за работите на реконструкција и ремонт на моторниот брод Галеб во брод-музеј изнесуваат повеќе од 8 милиони евра. Работите се уште не се завршени. За работите и опремата на Галеб од европски фондови се одобрени грантови во износ од 4.413.407 евра, а останатиот износ е исплатен од буџетски средства“, велат од Град Риека за „Н1“.
Тоа значи дека Ријечанскиот Галеб, досега, чинел околу три милиони и 600 илјади евра.
„Ако ќе биде како туристички брод, можеби ќе плови, можеби ќе биде добро, можеби ќе се заработат пари со него“, „Факт е дека галебот е симбол на една ера. Во светот од такви симболи прават бизнис. Па, колку чини, не е важно? Мора да биде позитивно на крајот, кога ќе се повлече линијата“, „Не знам колкава ќе биде инвестицијата, па немам поим дали ќе се врати или не, но во оваа ситуација е малку премногу. “, велат некои од Риека.
Опозицијата на градот Риека е построга во своите ставови. Велат дека се можеш да направиш со тие милиони.
„Замислете што можевме да направиме со тие пари – пет градинки, две нови автобуски постојки за да не продаваме семејно сребро во центарот на градот, над 120 станови за млади риечки семејства“, рече Јосип Остроговиќ, советник на Г.В. Риека (ХДЗ).
Членовите на одборот се незадоволни и од тоа што пропадна и првиот обид да се најде концесионер за комерцијалниот дел од бродот.
„За жал, ова е пример за неспособност, еклатантен пример, од проблемите на планирањето и валоризацијата, што, се разбира, го гледаме и со фактот дека нема интерес за отстапки, додека подоцна, така да се каже, ставање на проект во функција“, изјави Ива Ринчиќ, градски советник на ГВ Риека (НЕЗ), вели „Индекс“. ()