Триесет и две европски медиумски организации денеска поднесоа тужба против Гугл, барајќи отштета од околу 2,1 милијарди евра.
Тужбата се однесува на практиките за дигитално рекламирање на американскиот технолошки гигант, при што медиумските групи тврдат дека „направиле загуби поради помалку конкурентен пазар“, се вели во изјавата споделена од правните фирми Герадин Партнерс и Стек, кои ги претставуваат организациите.
„Без злоупотреба на Google на својата доминантна позиција, медиумските компании би добиле значително поголеми приходи од реклами и би платиле пониски давачки за рекламни технолошки услуги“, се додава во соопштението.
Меѓу медиумските групи се некои од водечките европски новински компании, вклучувајќи ги Аксел Спрингер (сопственик на POLITICO), норвешката Шибстед и групите на Бенелукс, како што се DPG Media и Mediahuis. Коалицијата тврди дека покрива 17 европски земји. Тужбата е поднесена во холандски суд.
Во јуни минатата година, Европската комисија испрати антимонополски обвиненија до Гугл поради нејзиниот рекламен бизнис.
„Нашата прелиминарна загриженост е дека Google можеби ја искористил својата позиција на пазарот за да ги фаворизира сопствените услуги за посредување“, рече тогаш извршната потпретседателка Маргрете Вестагер.
„Не само што ова можеби им наштети на конкурентите на Google, туку и на интересите на издавачите, истовремено зголемувајќи ги трошоците на огласувачите“.
Набљудувачот на конкуренцијата на Европската унија го истражува бизнисот на Google за онлајн рекламирање од 2021 година. Претходно беше испитуван сервисот за пребарување на шопинг на компанијата, нејзиниот софтвер за мобилни телефони и рекламни договори, наплаќајќи повеќе од 8 милијарди евра казни.
„Гугл работи конструктивно со издавачите низ Европа“, рече правниот директор на Гугл, Оливер Бетел, додавајќи дека тужбата „е шпекулативна и опортунистичка“.
„Ние ќе се спротивставиме на тоа енергично и врз основа на фактите“. ()