Туристите од Кина сакаат да трошат пари во САД. Ако Доналд Трамп навистина сака да го намали трговскиот дефицит на САД со Кина, подобро да внимава да не ги исплаши, коментира „Quartz“.
Во 2016-та година, последната година со достапни податоци, САД увезувале стоки и услуги за речиси 480 милијарди долари од Кина. За споредба, Кина увезува стоки за само 170 милијарди долари од САД.
Трамп го мрази овој тренд. Тој верува дека дебалансите значи дека САД „губат“ пред Кина и направи основна цел на претседателството да ја намали оваа разлика. Економските набљудувачи генерално не се согласуваат дека дефицитот е нешто толку лошо.
Една од ретките сфери во која САД е вишок кон Кина е туризмот. Ние не смееме да ги согледаме стоките и услугите продадени на туристи како извоз, но тие се токму тоа. Секој пат кога кинески турист го посетува Дизниленд и потроши 100 долари е пропуст во трговскиот израз, а тоа е исто како да купи чевли за 100 долари, произведени во Њујорк и доставени во Пекинг.
Не постои друга земја во светот чии граѓани можат да потрошат толку во САД како Кина. Во 2016-та година, 3 милиони луѓе пристигнаа во САД од Кина, трошејќи 33,2 милијарди долари таму. Околу 12,5 милијарди долари од оваа сума доаѓа од патувања поврзани со образованието. Мексико е втора, но далеку е во однос на трошењето – 20,3 милијарди долари.
Во исто време луѓето кои патувале од САД во Кина, потрошиле само 5,4 милијарди долари таму во 2016-та година. Тоа значи дека САД излегува во вишок од патувањата за околу 28 милијарди долари, наспроти во Кина оваа година (По искривената комерцијална логика на Трамп кинеската влада можеби треба да наметне дополнителен данок врз локалните жители кои патуваат до САД).
Во 2007-та година, Кинезите речиси и не троши повеќе во САД, отколку Американците во Кина. Само во последната деценија трендот е променет. Во 2005-та година Кинезите потрошиле помалку од 30 милијарди долари за меѓународни патувања, но денес таа сума веќе изнесува над 260 милијарди долари, што ги прави најентузијастичките патувачи во светот. Ова делумно се должи на зголемувањето на приходите и нивниот „посилен“ пасош.
Американскиот туристички сектор учествува со скоро 3% од БДП-то на земјата и околу 5% од локалното вработување. Од 2015-та година наваму, иако бројот на пристигнување меѓународни туристи во САД опаѓа, а со тоа и трошоците, бројот и трошоците на кинеските туристи продолжуваат да растат.
Без кинески посетители, американската туристичка индустрија ќе се соочи со сериозни проблеми. Додека Трамп се противи на кинеските трговски практики и наметнува царина за нивните стоки, може да се обиде да биде внимателен да не се одвратат оние кои планираат да ја посетат неговата земја. Ако не одлучат да го сторат тоа, политиката на претседателот може уште повеќе да го зголеми трговскиот дефицит.